Piątek 3.04.2020r

  • Drukuj

Temat dnia: Kto do nas wraca na wiosnę?

  1. Rozgrzewka muzyczno - ruchowa : ŚPIEWAJĄCE BRZDĄCE - ŻABIE KROK  taniec
  2. Przeczytanie wiersza B. Szelągowskiej „Wiosenne powroty” z pokazywaniem w odpowiednich momentach właściwego ptaka.

„Wiosenne powroty”

Przyszła wiosna, a tuż za nią ptaki przyleciały.

Teraz będą jak co roku gniazda zakładały.

Bocian lubi patrzeć z góry – dom ma na topoli.   

Za to żuraw wśród mokradeł raczej mieszkać woli.  

A jaskółka gdzieś pod dachem gniazdko swe zakłada. 

Zaś kukułka swoje jajka niesie do sąsiada. 

Tyle ptaków przyleciało do nas razem z wiosną!

W dużych gniazdach, małych gniazdkach niech pisklęta rosną!

 3.    Rozmowa z dzieckiem na podstawie wiersza (dzieci odpowiadają na pytania)

Jakie ptaki są wymienione w wierszu?

Gdzie znajduje się dom bociana?

Jak myślicie, co to są mokradła?

Gdzie zakłada gniazdko jaskółka?

Co robi z jajkami kukułka?

Jak się nazywają dzieci ptaków?

4.       Zabawa matematyczna „Żabki w stawie”

Co potrzebujemy?

Niebieską kartkę w kształcie stawu (owalna) i 5 obrazków żabek ( można ulepić żabki z dzieckiem z plasteliny: żabka z plasteliny )

Co robimy?

Prosimy na przykład, aby dziecko umieściło w stawie dwie żabki (liczy). Doskoczy do nich jeszcze jedna żabka. Ile jest teraz żabek w stawie? Potem mama żaba zawołała 1 żabkę, ile zostało żabek ? Na wspólne kumkanie w stawie umówiło się 4 żabki(dziecko liczy głośno), niestety 1 żabkę rozbolało gardło i skoczyła do domu. Ile kumkało żabek? itp.

Ćwiczenie można modyfikować w dowolny sposób dodawać i odejmować żabki w zakresie 5 ( 4latki), w zakresie 4 (3latki).

 Pamiętajmy, by dziecko za każdym razem głośno liczyło żabki.

5. Utrwalenie piosenki  Zielona Wiosna:   piosenka

W razie pytań i wątpliwości jesteśmy do Państwa dyspozycji. Życzymy zdrowia i wytrwałości.                                                Nasze e-maile można znaleźć w kontaktach. Wychowawczynie grupy Żabek i Motylków