Piątek 17.04.2020r

  • Drukuj

TEMAT DNIA: Kogo spotkamy wiosną na wsi ?

 

 1.    Taniec „Kaczuszki”.

Dzień dobry. W tym tygodniu poznałeś zwierzęta z wiejskiego podwórka. Jednym z nich jest kaczka. Czy pamiętasz taniec „Kaczuszki”, który tańczyliśmy w przedszkolu? Obejrzyj filmik i zatańcz jak kaczuszka.

   https://www.youtube.com/watch?v=vqdS1NUavp4

2.    Zabawa  rozwijająca aparat mowy „Co słychać na wiejskim podwórku?”

Teraz zapraszam cię na gimnastykę buzi i języka. Na wiejskim podwórku każdego dnia wiele się dzieje. Pokaż za pomocą ruchów narządów mowy i dźwięków opisane zachowania zwierząt wiejskich:  (rodzic demonstruje prawidłowe wykonanie ćwiczeń, a dziecko je powtarza)

  • kura chwyta dziobem ziarenka (dziecko wysuwa wargi do przodu tworząc dzióbek, który otwiera i zamyka),
  • kotek pije mleko z miseczki (dziecko wysuwa język nad dłońmi ułożonymi w kształt miseczki naśladując picie mleka),
  • kotek oblizuje się po wypiciu mleka (dziecko przesuwa językiem po górnej i dolnej wardze, przy szeroko otwartych ustach),
  • świnka trąca ryjkiem drzwi chlewika (dziecko wysuwa wargi do przodu jak przy samogłosce „u” i naśladuje ruchem głowy trącanie),
  • krowa żuje trawę (dziecko naśladuje przeżuwanie poruszając dynamicznie żuchwą),
  • pies biegał po podwórku i bardzo się zmęczył (dziecko wysuwa szeroki język na brodę i dyszy),
  • konik parska i kląska (dziecko parska i kląska),
  • myszka bawi się z kotem w chowanego (dziecko wypycha policzki czubkiem języka: raz z jednej, raz z drugiej strony).  
  •  3. Słuchanie wiersza M. Strzałkowskiej „Zabawa w rymy” i rozmowa na temat jego treści.

Posłuchaj uważnie wiersza a następnie odpowiedz na pytania rodzica.

(dzieci mogą współtworzyć wiersz kończąc  wskazane wersy do rymu)

Raz wybuchła na podwórku awantura,
bo zginęły pewnej kurze cztery pióra!
Kura gdacze,
kaczka.....( kwacze).
Krowa ryczy,
świnia.....( kwiczy).
Owca beczy,
koza.....( meczy),
a na płocie przy chlewiku
kogut pieje:….( kukuryku!).
Gdy już każdy wrzasków miał powyżej uszu,
ze stodoły wyszło pisklę w pióropuszu.
Odnalazła kura pióra i umilkła awantura,
a pisklęciu się dostała niezła bura!

Pytania do wiersza:

  • Dlaczego wybuchła na podwórku awantura?
  • Co robiła:

- kura,

- kaczka,

- krowa,

- świnia,

- owca,

- koza?

  • Co zrobił kogut?
  • Kto wyszedł ze stodoły?
  • Gdzie odnalazły się pióra kury?                                                                                                                       4. Rozwiązywanie zagadek o zwierzętach wiejskich.

Rozwiąż zagadki o wiejskich zwierzętach wskazując na zdjęciach właściwe zwierzę.

W oborze na sianku sypia,

ma rogi, ogon i kopyta.

Daje mleko bardzo zdrowe.

Wszyscy znają dobrze ….. (krowę)

 

Szybko biega, rży i parska.

Na śniadanie – owsa garstka.

Potem w stajni grzecznie stoi.

Czeka, aż go ktoś napoi.     (koń)

 

Bawi się w błocie,

kwiczy: kwiku, kwiku

i mieszka w chlewiku.    (świnia)

 

Kolorowe ma piórka,

woła: kukuryku

i mieszka z kurami w kurniku.    (kogut)

 

Często wołam: bee, bee, bee.

Czy ktoś moją wełnę chce?   (owca)

 

Nie śpiewa, tylko gdacze,

jej dzieckiem jest kurczaczek.

Znosi jajka i ma pióra.

Kto to jest? To jest ….. (kura)

 

 

         5.    Wykonanie zadań o zwierzętach z wiejskiego podwórka.

Poproś rodzica, aby ustawił filmik na 5-tej minucie i 40-tej sek. Wykonaj znajdujące się tam zadania.

              https://www.youtube.com/watch?v=v4R2rkylrc0

         6.    Masażyk z wierszykiem „Konik”.

Twój rodzic teraz pomasuje twoje plecy czytając wierszyk o małym koniku. (rodzic trzyma dziecko na kolanach, czyta wierszyk i wykonuje na jego plecach opisane ruchy)

 

Biega źrebaczek po łące

(opukujemy plecy dziecka opuszkami palców)

wąchając kwiatki pachnące.

(rysujemy kwiatki na plecach)

Podchodzi klacz - jego mama

(kroczymy po plecach palcami)

nosem go lekko dotyka.

(lekko naciskamy jednym palcem)

Konik do mamy się śmieje
i dalej po łące bryka.

(skoki nadgarstkami i palcami)

Potem wieczorem w stajence
do mamy tuli się blisko,

(przytulamy się do dziecka)

układa do snu na sianie
i chrapie jak wielkie konisko.

(naśladujemy chrapanie)

  7.    Praca plastyczna dla chętnych dzieci: krówka z kółek lub owieczka  z wafla ryżowego.

Wykonaj krówkę z kółek .Trawę, chmury i słońce narysuj kredkami.    Jeśli masz w domu wafle ryżowe, wykałaczki i plastelinę możesz zrobić wesołą owieczkę.