Czwartek 14.05.2020r

  • Drukuj

Temat: Kwiaty majowej łąki

1. Utrwalenie piosenki „Mała biedroneczka”  https://www.youtube.com/watch?v=BeLMx4273_E

2. Zabawa językowa "Polne kwiaty"

Dziecko opisuje  obraz U. Lemańskiej „Majowa łąka”. Podaje kolory kwiatów, może zna nazwy niektórych kwiatów?

Następnie pokazujemy dziecku 4 obrazki i podajemy nazywamy kwiatków polnych. Dziecko powtarza nazwy, dzieląc je rytmicznie (na sylaby). Dziecko wyszukuje  poznane 3 kwiatki wśród kwiatów na łące na obrazie, podaje nazwy.

 

Cha – bry  ( inna nazwa bławatki)

 

 

 

Ma- ki

 

 

Sto-kro-tki

 

Mni- szek ( inna nazwa mlecz)

  

3.       Praca plastyczna „Maki i chabry”- wyprawka plastyczna

3-latki   karta nr 28

4-latki  karta nr 27

Co potrzeba?

Wyprawka plastyczna karta 28, kredki, bibuła niebieska i czerwona. Klej

Co robi dziecko?

-rysuje po śladzie – kończy rysować łąkę

-wykleja płatki maków czerwoną bibułą, a niebieską –kwiaty chabrów.

Co potrzeba?

Wyprawka plastyczna karta 27, Jasnozielony karton A4 , ciemnozieloną kredkę i flamaster, klej i nożyczki

Co robi dziecko?

-wycina obrazki główek kwiatów

- zagina w odpowiednich miejscach i przykleja do kartonu

-dorysowuje kwitom łodyżki oraz łąkę –trawy i inne rośliny np. stokrotki

 

 4. Ćwiczenia usprawniające narząd mowy – prawidłowa artykulacja głoski „z”

Pokazujemy dziecku prawidłową artykulacje głoski ”z”. Czytamy dziecku wiersz B. Szelągowskiej „Majowa łąka”, dziecko powtarza fragment tekstu: za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!

Majowa łąka, pachnąca łąka;

 Tu widać myszkę, słychać skowronka

Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!

 Pająk zaplata pośród traw sieci,

 a mała pszczółka do kwiatka leci.

 Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!

Ważka spogląda na dół ciekawie.

Kret nowy kopiec wykopał w trawie.

            Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!

             Bąk bzyczy głośno, trzmiela szukając.

             A wokół brzozy wciąż biega zając.

            Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!

            Na małym krzaczku przysiadła mucha.

            Z wielka uwagą motyla słucha.

            Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!

            I konik polny też nie próżnuje, 

            małej biedronce kropek pilnuje.

Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!

Tyle się dzieje ciągle na łące!

Aż z ciekawością zerka tam słońce.

            Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!

Rozmowa z dzieckiem po ponownym przeczytaniu wiersza:

Jakie zwierzątka spotykamy na łące w wierszu?

5 . Na świeżym powietrzu - Spacer na łąkę (w miarę możliwości) obserwacja roślin i zwierząt.

6.      Dla chętnego dziecka:   Karta pracy str. 47