Piątek 29.05.2020r

  • Drukuj

TEMAT DNIA: Wszyscy lubimy się bawić. Na podwórku.

 

 1.     Słuchanie wiersza J. Koczanowskiej pt. „Podwórko” i rozmowa na temat jego treści.

 

Witam was moi mili. Choć każdy z was jest inny to jednak coś  was łączy – wszyscy lubicie się bawić. Ciepłe i słoneczne dni wiosenne  zapraszają do zabaw na podwórku. Ciekawa jestem jak lubicie spędzać czas na swoim podwórku. Czy tak jak dzieci z wiersza pt. „Podwórko”? Posłuchajcie.    (wiersz warto przeczytać dwukrotnie)

 

Na naszym podwórku

wspaniała zabawa,

jest ławka, huśtawka

i zielona trawa.

 

Jest piasek, łopatka

i wiele foremek,

są piłki, skakanki,

czerwony rowerek.

 

Tutaj się bawimy,

zapraszamy gości,

bo wspólna zabawa

to mnóstwo radości.

 

Porozmawiajmy na temat wiersza. Czy zapamiętaliście:

  • Co znajduje się na podwórku opisanym w wierszu?
  • Co robią dzieci na podwórku?
  • Dlaczego wspólna zabawa na podwórku jest wspaniała?

 2.     Zabawy podwórkowe na fotografii (zagadki).

 

Na fotografiach, które za chwilę obejrzycie przedstawione są ulubione zabawy podwórkowe dzieci kiedyś i dzisiaj. Spróbujcie odpowiedzieć na pytanie: W co bawią się dzieci? Jeśli będziecie mieć kłopot z rozpoznaniem niektórych zabaw spytajcie o nie rodziców. Z pewnością chętnie powspominają czasy, gdy sami byli dziećmi.

 

 

Zabawa w chowanego

 

 

 

Zabawa z latawcem

 

 

 

 Puszczanie baniek mydlanych

 

Zabawa „Berek”

 

 

 

Skakanie przez skakankę

 

Malowanie kredą  po chodniku

 

 

 Puszczanie stateczków z papieru

 

Gra w klasy

 

 

Zabawy z piłką np. w kolory czy głupiego Jasia

 

 

Gra w kapsle

 3.     Ćwiczenia słownikowe „W piaskownicy”.

 

Wszystkie dzieci uwielbiają zabawy w miejscu, które przedstawiono na tej fotografii. Co to za miejsce?

 

Do zabawy w piaskownicy służą różne kolorowe zabawki. Z pewnością je znacie. Oto typowy zestaw zabawek do piaskownicy. Powiedzcie, z czego on się składa, wskazując poszczególne zabawki na obrazku.

 

Opowiedzcie, w jaki sposób można bawić się  w piaskownicy. 

Wspaniałą zabawą w piaskownicy jest zabawa „Zakładamy cukierenkę” – robimy z piasku babki, ciastka, torciki, dekorujemy je kamyczkami, kwiatkami, muszelkami i „sprzedajemy”.

 4.     Zabawa matematyczna „Liczymy foremki”.

                     

Wykonajcie następujące zadania matematyczne:

  • Policzcie wszystkie foremki znajdujące się na obrazku wskazując je paluszkiem.
  • Wymieńcie kolory ze względu na jakie można je posegregować? Policzcie foremki w kolorze: niebieskim, czerwonym, zielonym, pomarańczowym.
  • Wymieńcie kształty ze względu na jakie można je posegregować?

Policzcie foremki w kształcie:  dłoni, stóp, buziek.

5. Wykonanie zadań na kartach pracy.

3 – LATKI:

Odpowiedzcie na pytania:

  • Jakich zabawek z piaskownicy użyły dzieci do wykonania tych babek? 

                                                                   

 

  • W jakim kształcie są przedstawione foremki?

 

 

4 – LATKI :

Wykonajcie zadania na  Karcie pracy, część 2, nr 53.

6       Praca plastyczna „Słodka babeczka:” (dla chętnych dzieci).

 

                               

Udekorujcie w dowolny sposób babeczkę – muffinkę. Wykorzystajcie różne przybory i materiały plastyczne np. kredki, flamastry, papier kolorowy, kuleczki z bibuły lub folii aluminiowej, plastelinę, naklejki.

                                                                      

                                     

Z okazji zbliżającego się Dnia Dziecka  życzymy Wam Kochani uśmiechu od ucha do ucha, słoneczka na niebie, spełnienia  marzeń i wielu chwil pełnych dziecięcej radości.