2020-04-15 Środa 4,5-latki

  • Drukuj

ŚRODA 15.04.2020

TEMAT TYGODNIA: „Wiosna na wsi”

TEMAT DNIA: „Tyle stóp, tyle kroków”

 

1. Na początek utrwalcie piosenkę  „Na wiejskim podwórku” .

 

2.Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza Teresy Fiutowskiej „Podwórkowa awantura"

 

Kura gdacze, kaczka kwacze

- goni kurę mokrą raczej.

Gęś też syczy, kogut pieje.

Gwałtu! Rety! Co się dzieje?

Ryczy krowa, świnia kwiczy,

a indyk się rozindyczył.

Kot mysz goni, głośno miauczy.

Dość awantur! Już wystarczy!

Tak pies Burek głośno szczeka,

że już słychać go z daleka.

Koza meczy: mee, mee, mee.... 

Czego psisko mądrzy się?

Dla ochłody wiadro wody

poleją na głowy, brody!

Wyszły z mody awantury!

A sio gęsi, a sio kury!

Powiedziała, co wiedziała,

białą brodą pokiwała,

pochyliła nisko rogi. 

Cisza! Spokój! Zejść mi z drogi!

Awantura się skończyła, Bo ta koza groźna była.

  Odpowiedzcie na pytania:

Jakie zwierzęta brały udział w podwórkowej awanturze?

Jakie zwierzę próbowało je uspokoić?

W jaki sposób to zrobiło?

Jakie głosy wydawały zwierzęta?

Spróbujcie odnaleźć je na ilustracji.

Naśladujcie głosy tych zwierząt.

 

2. Długi, krótki– ćwiczenia w mierzeniu długości.

 

Zapraszam do zabawy rodzica i dziecko

Mierzenie szerokości dywanu stopa za stopą

Zmierzcie szerokość dywanu

- Dlaczego wyszły wam różne wyniki?

- Czy wasze stopy są jednakowej długości?

 

Mierzenie długości dywanu krokami

- Dlaczego wyszły wam różne wyniki?

- Z czym jest związana długość waszych kroków (ze wzrostem)?

 

3. Przedstawienie za pomocą czego możemy robić pomiar (linijka, metr krawiecki). A czego jeszcze można użyć?

 

 

4. Wykonajcie ćwiczenia

 

5 - latki- KARTY PRACY cz. 4. s. 6,7

 

5. Zabawa ruchowa „Kwoka i kurczęta”


Dzieci – kurczątka poruszają się swobodnie po dywanie. Na sygnał klaśnięcia w dłonie wykonują polecenia mamy – kwoki np.: poszukują pokarmu, machają skrzydełkami, dziobią ziarenka, chowają się przed niebezpieczeństwem.