Środa 15.04 2020r

TEMAT: Na wiejskim podwórku

       

 1.     Wspólne oglądanie filmiku „Rodzic z dzieckiem w domu”.

Witam cię serdecznie oraz twojego rodzica. Zapraszam was do obejrzenia filmiku, w którym zobaczycie jak dobrze mogą bawić się dzieci z rodzicami podczas pobytu w domu. Wybierzcie kilka z proponowanych zabaw i poćwiczcie razem w dowolnym czasie.

https://www.facebook.com/homefit83/videos/2639269676308046/

2.     Oglądanie filmiku pt. „Zwierzęta na wsi”.

Dzisiaj poznasz dzieci zwierząt z wiejskiego podwórka. Obejrzyj uważnie filmik na ten temat. Czy zapamiętałeś jak nazywają się młode niektórych z tych zwierząt?.

https://www.youtube.com/watch?v=JGtV5J4C9PM

3.     Słuchanie wiersza S. Kraszewskiego pt. „Na wiejskim podwórku” (modyfikacja) i rozmowa na temat jego treści.

Posłuchaj uważnie wiersza, a dowiesz się co wydarzyło się pewnego dnia na wiejskim podwórku. Postaraj się zapamiętać występujące w wierszu zwierzęta.

Na podwórko dumne matki prowadziły swoje dziatki:
Krowa- łaciate cielątko,
Koń- brązowe źrebiątko,
Świnka- różowe prosiątko,

Owca- kudłate jagniątko,
Kurka- pierzaste kurczątko,
Kaczka- płetwiaste kaczątko,
Każda prowadzi swoje dzieciątko!

Wtem ujrzały pieska Burka, który urwał się ze sznurka.
Tak się bardzo przestraszyły, że aż dzieci pogubiły.

Krowa- łaciate cielątko,
Koń- brązowe źrebiątko,
Świnka- różowe prosiątko,

Owca- kudłate jagniątko,
Kurka- pierzaste kurczątko,
Kaczka- płetwiaste kaczątko,
Każda zgubiła swoje dzieciątko!

Wtem gospodarz konną furką wjechał prosto na podwórko.
Zszedł czym prędzej ze swej furki, zamknął Burka do komórki.
Lamentują biedne mamy: „Co my teraz zrobić mamy?”.

Wtem z kryjówek wyszły dziatki, odnalazły swoje matki:
Krowę- łaciate cielątko,
Konia- brązowe źrebiątko,
Świnkę- różowe prosiątko,

Owcę- kudłate jagniątko,
Kurkę- pierzaste kurczątko,
Kaczkę- płetwiaste kaczątko,
Znalazło mamę każde dzieciątko!

 

Pytania do wiersza:

  • Jakie zwierzęta prowadziły na podwórku swoje dzieci?
  • Co wydarzyło się na wiejskim podwórku?
  • Czy mamy odnalazły swoje dzieci?

 4.     Zabawa ortofoniczno-ruchowa „Zwierzątka- dzieciątka”.

Słuchaj rodzica i naśladuj sposób poruszania się i odgłosy dzieci zwierząt wiejskich.

Rodzic recytuje:

Kurczątka, kurczątka

w stodole były,

malutką dziureczką powychodziły.

(w tym momencie dziecko naśladuje poruszanie się i głos kurczątka: pi,pi,pi)

Rodzic powtarza rymowankę wymieniając inne zwierzęta (źrebaki, cielątka, prosięta, szczeniaki, kaczątka), a dziecko naśladuje poruszanie się i głosy poszczególnych zwierzątek.

 5.     Wykonanie ćwiczeń na kartach pracy.

          3- latki – Karta pracy, część 2, nr 13

  • Obejrzyj zdjęcia zwierząt wiejskich i nazwij je.
  • Policz małe świnki na obrazku, pokoloruj mamę- świnkę i jej dzieci.

 

          4- latki – Karta pracy, część 2, nr 33

  • Nazwij zwierzęta przedstawione na zdjęciach.
  • Podziel nazwy zwierząt rytmicznie(na sylaby) z wyklaskiwaniem.
  • Odszukaj wśród naklejek zdjęcia młodych zwierząt i naklej je w odpowiednich miejscach.
  • Dorysuj kaczkom wodę i ją pokoloruj.

 6.     Praca plastyczna „Kurczątka” (Wyprawka plastyczna).

3- latki:

  • Przygotuj kartę 7 z wyprawki plastycznej, szary papier np. czarno-białą gazetę, klej.
  • Wypchnij z karty nacięte koło i obrazki kurczątek.
  • Policz kurczątka.
  • Powydzieraj z szarego papieru paski tworzące gałązki i trawę, z których powstanie gniazdo i przyklej je na kole.
  • Przyklej obrazki kurczątek w gnieździe

         4- latki:

  • Przygotuj kartę 24 z wyprawki plastycznej, szary papier np. czarno-białą gazetę, klej, nożyczki, kredki.
  • Wytnij nacięte koło i rysunki kurczątek.
  • Pokoloruj rysunki kurczątek i policz je.
  • Wytnij z szarego papieru paski tworzące gałązki i trawę, z których powstanie gniazdo i przyklej je na kole.
  • Przyklej rysunki kurczątek w gnieździe.

 7.     Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu  (w miarę możliwości).

  • Zabawa ruchowa „Zaprzęg koni”

Rodzic staje za dzieckiem (dziecko jest konikiem, a rodzic woźnicą).Trzymając się za ręce biegają po ogrodzie.  Na sygnał woźnicy „prrrr” konik zatrzymuje się i następuje zamiana ról.

  • Zabawa ruchowa „Gąski”.

Dziecko (gąska) maszeruje gęsiego za rodzicem po ogrodzie i gęga: gę, gę, gę. Rodzic prowadzi gąskę - dziecko w różne części ogrodu, obchodzi sprzęty i drzewa, po czym następuje zamiana ról.