Piątek 24.04.2020r

TEMAT DNIA: Wiosenne porządki w ogródku

                     

 1.      Masażyk na dobry humor.   

Witam was i waszych rodziców. Na dobry poranek oraz cały dzień proponuję masażyk na dobry humor. Usiądźcie wygodnie i wykonujcie wszystko zgodnie ze słowami wierszyka.

(Rodzic powoli czyta wierszyk)

Żeby było nam wesoło – masujemy swoje czoło.

Raz i dwa, raz i dwa – każdy ładne czoło ma.

Potem oczy, pod oczami i pod nosem, pod wargami.

Język w górę raz i dwa – ładny język każdy ma.

Tu jest głowa, a tu uszy – trzeba swoje uszy ruszyć.

Raz i dwa, raz i dwa – dwoje uszu każdy ma.

Powiedz: mama, tata, lala, i zaśpiewaj: la-la-la-la.

Otwórz buzię, zamknij buzię, pokaż wszystkim oczy duże.

Pogłaszcz główkę ładną swoją i policzki, brodę, czoło.

2.     Słuchanie wiersza H. Zdzitowieckiej pt. „W naszym ogródeczku” (modyfikacja) i rozmowa na temat jego treści.

Wiosna to pora, kiedy rozpoczynamy pracę w naszym ogródku. Posłuchajcie uważnie wiersza na ten temat, a następnie odpowiedzcie na pytania rodzica.

 

W naszym ogródeczku zrobimy porządki:

wygrabimy ścieżki, przekopiemy grządki.

Potem w miękką ziemię wsiejemy nasionka.

Będą się wygrzewać na wiosennym słonku.

Spadnie ciepły deszczyk i wszystko odmieni.

W naszym ogródeczku grządki zazieleni.

Na grządkach wyrośnie: fasolka, marchewka,

sałata i groszek, czerwona rzodkiewka.

W naszym ogródeczku posiejemy kwiatki-

będą nam pachniały fiołki oraz bratki,

nasturcje, goździki, nagietki i groszek,

i ta piękna lilia, co tak żółci nosek.

Pytania do wiersza:

  • Co zrobimy wiosną w ogródku?
  • Kiedy w ogródku wszystko się zazieleni?
  • Jakie warzywa wyrosną w ogródku?
  • Jakie kwiaty zakwitną w ogródku?

 3.     Zabawa dydaktyczna „Poznajemy narzędzia ogrodnicze”.

Do prac w ogródku potrzebujemy różnych narzędzi. Czy wiecie, jak nazywają się przedstawione na obrazkach narzędzia ogrodnicze?

 

Porozmawiajcie z rodzicami o tym, jakie prace ogrodowe możemy wykonać przy pomocy tych narzędzi.

 4.     Wizualizacja „Wiosenny kwiat”.

Obejrzycie filmik  „Taniec kwiatów”, a następnie posłuchajcie opowieści o wiosennych kwiatach. Postarajcie się pokazać jej treść ruchem. Na początku usiądźcie na piętach, lekko pochylcie głowę i zamknijcie oczy.

(Rodzic ponownie włącza filmik i rozpoczyna opowiadanie z muzyką w tle – czyta powoli spokojnym tonem)

    Wyobraź sobie, że jesteś pączkiem wiosennego kwiatu, który uśpiony jest porannym chłodem. Wschodzi słońce i delikatnie dotyka cię swoimi promieniami. Czujesz przyjemne ciepło w całym ciele. Powoli budzisz się, prostujesz i rośniesz. Otwierasz się rozchylając płatki. Strzepujesz z nich krople porannej rosy. Promienie słońca są coraz cieplejsze i zapraszają cię do zabawy. Kierujesz swe  płatki w stronę słońca i uśmiechasz się, podziwiasz kolorowego motyla, który przysiadł na tobie. Delikatnie kołyszesz się wraz z podmuchami wiosennego wiatru. Rozpoczynasz swój taniec na cześć wiosny. Powoli zachodzi słońce rzucając ostatnie ciepłe promienie. Zmęczony tańcem wraz z nadejściem nocy tulisz płatki i zapadasz w sen.

 5.     Zabawa „Gra w zielone”.

Zagrajcie z rodzicem w zielone. Waszym zadaniem będzie odpowiadać na jego pytania, a następnie szukać w pokoju różnych elementów w kolorze zielonym i wskazywać je palcem.

Rodzic pyta: Grasz w zielone?

Dziecko odpowiada: Gram!

Rodzic: Masz zielone?

Dziecko: Mam!

(Zabawę kilkakrotnie powtarzamy, przy powtórzeniach nie można wskazywać tego samego elementu)

 6.     Zabawa dydaktyczna „Wszystko o tulipanie”.

W naszych ogrodach kwitną właśnie piękne, kolorowe tulipany. Obejrzyjcie obrazki a poznacie etapy rozwoju tulipana i dowiecie się jak jest on zbudowany.

   

  

        

              

Jak myślisz, czego potrzebuje tulipan i każda inna roślina aby rosnąć? (woda, ciepło, dostęp powietrza, ziemia)

7.     Wykonanie zadań na kartach pracy.

3 – LATKI

  • Przygotuj kartę D z Wyprawki plastycznej. Na karcie znajduje się historyjka obrazkowa. Opowiedz o tym, co dzieje się na kolejnych obrazkach. W jaki sposób Ada pomaga babci w ogródku?
  • Połącz kreski na karcie pracy, a następnie pokoloruj obrazek, zgodnie z prawdziwą kolorystyką.

 

 

4 – LATKI

Wykonajcie zadania w Kartach Pracy, część 2, str. 36 i 37.

 

8.     Praca plastyczna „Tulipany” (dla chętnych dzieci) - do wyboru.

Wybierzcie jedną z prac plastycznych, którą chcecie wykonać. Pod linkiem znajdziecie opis sposobu wykonania pracy.

                   

  https://zabawyzdzieckiem.pl/zabawy/3-5/629-tulipany-odbijane-widelcem

 

 

   http://crayonka.blogspot.com/2012/04/tulipany-z-rolek-po-papierze.html

 9.     Zabawy na świeżym powietrzu ( w miarę możliwości ).

Podczas spaceru poszukajcie w swoim otoczeniu tulipanów. Pomóżcie rodzicom, dziadkom w drobnych pracach w ogródku. Może założycie swój własny mały ogródek? Powodzenia.