Wtorek 5.05.2020r

Temat: Przyroda w mieście

 

1. Rozmowa o motylkach na podstawie obrazków

Pokazanie obrazków motyli .Dziecko odgaduje, który to cytrynek , a który paź królowej. Powtarza nazwy, prezentując właściwy obrazek i opisuje jakie są różnice między motylkami.

 

 

2.  Nauka piosenki „Motyle”    https://www.youtube.com/watch?v=A3JEJqsP5P4

 

Ref. Motyle, motyle fruwają, fruwają, fruwają

I tańczą, i tańczą śpiewają, śpiewają, śpiewają.

1. Motyle barwne plamki mają

Motyle tańczyć tez potrafią

Czasami lasy odwiedzają

Na łące dziś odpoczywają

Ref. Motyle, motyle fruwają, fruwają, fruwają

I tańczą, i tańczą śpiewają, śpiewają, śpiewają.

2.Pszczółki, koniki spotykają

Mrówki, biedronki podziwiają

Cytrynowe skrzydełka mają

I tęczowe też bywają.

Ref. Motyle, motyle fruwają, fruwają, fruwają

I tańczą, i tańczą śpiewają, śpiewają, śpiewają.

 

Rozmowa z dzieckiem na temat wysłuchanej piosenki, np.

- Co robią  motyle?

- Co odwiedzają? Gdzie odpoczywają?

- Jakie zwierzątka spotykają? Jakie zwierzątka podziwiają?

- Jak wyglądają ich skrzydełka?

 

3.  Praca plastyczna "Motylek"

Samodzielnie spróbuj narysować i pomalować motylka tak, jak pokazuje Laluś

"Luluś, narysuj motylka! Sezon 2" https://www.youtube.com/watch?v=ydO2B-hQllk

 lub pomaluj kolorowankę motylka.

 

 

 

 4. Rozmowa przy mapie – kolory na mapie

 

 

Pokazujemy dziecku na mapie góry ( kolor brązowy), morze ( kolor niebieski), duże miasta ( kropeczki czerwone), rzeki ( niebieskie ciemne linie). Pytamy o kolor jakim są oznaczone.