2020-06-10 Środa 3,4-latki

Środa 10.06. 2020r

TEMAT DNIA: Mieszkańcy lasu

           

 

1. Słuchanie wiersza Cz. Janczarskiego pt. „Kto w lesie mieszka” ilustrowanego fotografiami i rozmowa na temat treści wiersza.

 

Witam was moi drodzy. Dzisiaj opowiem wam o mieszkańcach lasu- zwierzętach. Z pewnością znacie już wiele leśnych zwierząt, niektóre z nich może spotkaliście nawet podczas spacerów po lesie. Posłuchajcie uważnie wiersza, a dowiecie się i przypomnicie sobie, kto mieszka w lesie.

 

Miło jest chodzić po leśnych ścieżkach.

A wiecie dzieci, kto w lesie mieszka?

Mieszka tu sarna, co biega prędko.

- Nie bój się dzieci zgrabna sarenko.


 

 A tu widzicie rudego liska.

Potrząsa kitą, oczami błyska.

 

Ten ptak wesoły to sroczka miła,

co w bajce dzieciom kaszkę warzyła.

 

Zajączek skubie trawy i zioła.

 

Ujrzał na drzewie pstrego dzięcioła.

 

Kukułka kuka daleko, blisko …

 

Jeż w suchych liściach ma legowisko.

 

W lipowej dziupli wiewiórka mieszka.

Poproście, może da wam orzeszka.

 

 

Sowa dzień cały drzemała smacznie.

A teraz w nocy polować zacznie.

Czy zapamiętaliście jakie leśne zwierzęta pojawiły się w wierszu? Rozpoznajcie je na fotografiach dołączonych do wiersza. Które z tych zwierząt to ptaki?

 

2. Oglądanie filmiku – bajki pt. „Leśne zwierzęta”. oraz fotografii zwierząt.

 

Obejrzyjcie teraz krótką bajkę, w której Taszi zabierze was na wycieczkę do lasu i pokaże jego mieszkańców.

Oto fotografie niektórych zwierząt, które zobaczyliście w bajce. Spróbujcie podać ich nazwy w liczbie pojedynczej i mnogiej np. jeden lis – dwa lisy.

ŁOŚ

 

RYŚ

 

DZIK

 

ŻUBR

 

3. Zabawa paluszkowa „Idzie, idzie jeż …”.

 

Poćwiczymy teraz nasze paluszki podczas zabawy „Idzie, idzie jeż …”. Naśladujcie ruchy dłoni rodzica do słów wierszyka.

Idzie, idzie jeż                                po stole palcami obu rąk naśladujemy drobne ruchy chodzenia,

- ten przedziwny zwierz.

Nóżkami tup, tup,                          palcami obu rąk stukamy w stół,

i pod listek – siup!                         obie dłonie nakładamy na siebie, jedna pod drugą.

 

Czy pamiętacie zabawę paluszkową „Wiewiórka”? Jeśli tak pokażcie ją rodzicom. Przypominam wierszyk do zabawy.

Wiewióreczka mała kamyczek spotkała.

Wiewióreczka mała patyczek spotkała.

Wiewióreczka mała robaczka spotkała.

Wiewióreczka mała szyszkę spotkała.

Wiewióreczka mała orzeszka spotkała.

Kamyczek poklepała.

Patyczek podrapała.

Robaczka uściskała.

Szyszkę pogłaskała.

A orzeszka zabrać chciała.

 

4.Zabawa ruchowo-naśladowcza „Zwierzęta w lesie”.

Zapraszam was do zabawy ruchowej „Zwierzęta w lesie”. Naśladujcie ruchy wymienionych zwierząt leśnych w następujący sposób:

saren – biegacie z wysoko podniesionymi kolanami,

dzików – czworakujecie i węszycie,

zajęcy – wykonujecie podskoki w przysiadzie obunóż,

sów – biegacie i machacie rękami jak skrzydłami pohukując hu, hu, hu,

dzięciołów – stukacie palcami wskazującymi w różne powierzchnie np. w ścianę, krzesło,

jeży – kładziecie się na boku i zwijacie w kulkę.

Teraz biegajcie po pokoju i naśladujcie ruchy zwierząt, których nazwy usłyszycie.


5. Wykonanie zadań na kartach pracy.

 

3- LATKI:

  • Połączcie paluszkiem na ekranie zwierzęta leśne z ich cieniami.

  • Wykonajcie zadanie na karcie pracy, część 2, nr 6.

 

4- LATKI:

  • Obejrzycie cienie zwierząt spotykanych w lasach. Pokażcie na ekranie paluszkiem cień: wiewiórki,  zająca,  niedźwiedzia, wilka, motyla,  lisa, sowy,  jeża, jelenia, borsuka.

 

 

  • Wykonajcie zadania na karcie pracy część 2, nr 19.

 

6. Praca plastyczna „Kolorowa sowa”.

 

Wykonajcie pracę plastyczną pt. „Kolorowa sowa”.

 

3- LATKI:

  • Przygotujcie kartę 23 z wyprawki plastycznej oraz naklejki.
  • Dokończcie rysować sowę.
  • Naklejcie obrazki piórek (kolorowe trójkąty) odszukane w naklejkach.

 

4- LATKI:

  • Przygotujcie kartę 7 z wyprawki plastycznej, niebieską lub białą kartkę oraz klej.
  • Wypchnijcie z karty nacięte serduszka i ułóżcie je na kartce.
  • Przyklejcie serduszka zgodnie z instrukcją. 
  • Przyklejcie obrazki oczu sowy. Możecie dookoła sowy narysować kształt dziupli.

Dla chętnych dzieci – kolorowanka „Mieszkańcy lasu”.





Spotkamy się w poniedziałek, życzymy udanego wypoczynku!