2020-05-12 Wtorek 4,5-latki

WTOREK 12.05.2020

TEMAT TYGODNIA: „Łąka w maju”

TEMAT DNIA: „Motyle i kwiaty”

 

1. Na początek utrwalcie poznaną piosenką o wiośnie „Wiosna na łące”

 

 

2. Obejrzyjcie obrazki - poznajcie motyla i jego cykl rozwojowy


 

3. Obejrzyjcie filmik – cykl rozwojowy motyla

 

4. Poznajcie różne rodzaje motyli

 

 

5. Wysłuchajcie utworu o motylach – zwróćcie uwagę na piękne barwy

DJ Miki - Motyle

 

6. Wykonajcie ćwiczenia:

5 – latki cz.4, str. 38 – ponumerujcie kolejne obrazki za pomocą kropek (oraz liczb). Obejrzyjcie zdjęcia motyli.

 

7. Poznajcie figurę geometryczną SZEŚCIAN. Obejrzyjcie ilustracje przedstawiające tę figurę geometryczną.

 

Potrzebne będzie kilka sześcianów różniących się wielkością (może być kwadratowe pudełko, kwadratowy klocek, kostka do gry). Rodzic prezentuje dziecku kilka sześcianów. Następnie wspólnie nazwijcie figury. Policzcie ściany. Określcie ich kształt – kwadrat. Układajcie figury według  wzrastającej wielkości, a potem – według malejącej.

 

8. Wykonajcie ćwiczenia:

5 – latki - KARTY PRACY cz. 4,str. 40,

- Obejrzyjcie sześciany.

- Określcie w czym są do siebie podobne, a czym się od siebie różnią.

5 – latki KARTY PRACY, cz. 4, str.39

- Nazwijcie zwierzęta przedstawione na zdjęciach, otoczcie pętlą same owady.

- Dokończcie rysować motyle według wzoru

- Poszukajcie w wyprawce karty L. Pokolorujcie wiosenną łąkę

 

4 – latki – poznajcie biedronkę:

 

9. Obejrzyjcie obrazki i omówcie jakiego koloru jest biedronka i z jakich elementów się składa.

 

10. Obejrzyjcie filmiki edukacyjne o biedronce

 

Bajka edukacyjna dla małych dzieci - Owady

 

Co jedzą BIEDRONKI?

 

11. Wykonajcie ćwiczenia:

4 – latki Karta pracy, cz.2 nr 46

- Kolorowanka biedronki – nazwijcie kolory których trzeba użyć do pokolorowania biedronki, pokolorujcie obrazek.