2020-04-21 ,,Zajęcia na wtorek"

                                                                      2020-04-21 ,,ZAJĘCIA NA WTOREK"

 

21.04.2020
 
Temat dnia: Jak dbać o przyrodę.
 
1. Przygotujcie kartę H i kartę I z wyprawki, nożyczki. Wytnijcie kwiaty.
 
Przyjrzyjcie się kartom. Co jest na nich przedstawione?
 
Jak można rozdzielić kwiaty?
 
Segregowanie wg jednej cechy:
 
- wg wielkości - duże i małe,
 
- wg koloru - czerwone, żółte i różowe,
 
- wg kształtu - tulipany, róże , pierwiosnki.
 
Segregowanie wg dwóch cech równocześnie:
 
np.: kwiaty duże i czerwone, małe róże, żółte tulipany, różowe pierwiosnki itp. kombinacje.
 
2. A teraz przygotujcie Nowe przygody Alka i Ady, Litery i liczby, cz. 2. s. 74. Obejrzyjcie ilustrację,
 
 
wykonajcie  zadanie wg instrukcji.
 
3. Zabawy na świeżym powietrzu - wg możliwości.

2020-04-20 ,,DBAMY O PRZYRODĘ"

                                                                   2020-04-20 ,, DBAMY O PRZYRODĘ" 

20.04.2020 - PONIEDZIAŁEK

Temat dnia: ,, Strażnicy przyrody"

 

 

Na początek mam dla Was przygotowaną prezentację. ( link poniżej).

 ,,dbamy o przyrodę"

Obejrzyjcie ją do końca,  rozwiążcie zadania i zastanówcie się : ,,KOGO NAZYWAMY

STRAŻNIKIEM PRZYRODY”?

 Następnie posłuchajcie piosenki pt. ,, Nasza Planeta”

https://youtu.be/1MZovZPTP7I

Teraz pora na pracę z książką. Otwórzcie KARTY PRACY cz.4 str.12-13 i przeczytajcie sami lub

pomocą dorosłego wiersz Pani A Widzowskiej ( znajduje się on też w powyższej prezentacji)

pt. ,,Strażnicy przyrody”. Pokolorujcie zwierzęta przedstawione na obrazku oraz odpowiedzcie na

pytania:

- ,,Co robiły dzieci w lesie”?

- ,,Co mówiły zwierzęta o dzieciach”?

- ,, Jak Wy zachowujecie się w lesie”?

Teraz jak zawsze w poniedziałek poznamy kolejna literkę: ,,H , h”. Zapoznajcie się z zapisem

graficznym wyrazu : ,,hamak”- podzielcie go na sylaby oraz głoski.

Otwórzcie książki:

6-latki – książka zielona - ,,Litery i cyfry” str. 70-73

5-latki – książka różowa - ,,Przygotowanie do czytania, liczenia  i pisania” str.72 ( opowiedzcie

co przedstawia obrazek, pokolorujcie wybrane rysunki i zaznaczcie w wyrazach literkę ,,H, h”.

 

 

Na koniec troszkę się poruszamy. Zapraszam Was do ćwiczeń- poćwiczymy prawidłową

postawę. Są to bardzo ważne ćwiczenia aby wasze plecy były proste i was nie bolały.

Zapraszam do zabawy: 

https://youtu.be/2BQCcIjudZ8

BĄDŹCIE KREATYWNI I DOBRZE SIĘ BAWCIE. DO ZAJĘĆ RUCHOWYCH ZAPROŚCIE

RODZICÓW.

2020-04-17 ,,ZAJĘCIA NA PIĄTEK"

                                                                      2020-04-17 ,,ZAJĘCIA NA PIATEK"

 

2020-04-17   PIĄTEK

TEMAT DNIA : Wiosenne prace na wsi

 

1.     Zaśpiewajmy naszą piosenkę o wiejskim podwórku. 

https://www.youtube.com/watch?v=LEYDpARDQMw

Wiemy już kogo możemy spotkać w wiejskim gospodarstwie.

2.     Pomyślcie  chwilę i spróbujcie odpowiedzieć na pytanie :

PO CO LUDZIE HODUJĄ ZWIERZĘTA ?

CO DZIĘKI NIM OTRZYMUJEMY ?

OBEJRZYJCIE PONIŻSZY FILMIK

https://www.youtube.com/watch?v=xrgowwp1V-U  

 

Rolnicy przez cały rok codziennie muszą dbać o zwierzęta.

Jak myślisz, czy praca w gospodarstwie i polu jest łatwa? 

3.     Przygotujcie KARTY PRACY cz.4, str.10 i 11

Obejrzyjcie zdjęcia i spróbujcie nazwać jakie prace wykonują rolnicy na wiosnę i jakich narzędzi używają. Opowiedzcie o tym. Wykonajcie ćwiczenia.

4.     W wolnej chwili otwórzcie :

5 – LATKINOWE PRZYGODY OLKA I ADY ( różowa), str.70 – 71 Wykonajcie zadania.

6 –LATKI- odszukajcie w WYPRAWCE PLASTYCZNEJ KARTĘ G oraz KARTĘ N

Z karty G wytnijcie obrazki narzędzi ogrodniczych, nazwijcie je i przyklejcie na białej kartce. Na karcie N spróbujcie odszukać nazwy tych narzędzi i przyklejcie je pod obrazkami.

5.     Pobawcie się w ogrodzie, pomóżcie rodzicom w wiosennych porządkach. Udanego odpoczynku !

 

2020-04-16 ,,Na podwórku - zajęcia na czwartek"

                         2020-04-16 ,, Na podwórku - zajęcia na czwartek"

 

 

 

16. 04. 2020  CZWARTEK

 

TEMAT DNIA: Na podwórku

 

 

 

1.     Przypomnij sobie jakich mieszkańców możemy spotkać na wiejskim podwórku.

 

Spróbuj zaśpiewać znaną piosenkę, naśladuj głosy zwierząt w niej występujących, powtórz i

 

zapamiętaj jak się nazywają.

 

https://www.youtube.com/watch?v=U6q-jMyqn8Q

 

2.     Przygotuj Karty pracy cz.4, s. 9

 

Wykonaj polecenia według instrukcji.

 

3.     Odszukaj w Wyprawce plastycznej kolorowankę wodną Kura i kurczątka.

 

Przygotuj kubeczek z wodą i pędzelek.

 

Postaraj się starannie i dokładnie wykonać pracę.

 

Jeśli masz ochotę namaluj samodzielnie dowolne zwierzątko z gospodarstwa wiejskiego,

 

wymyśl dla niego imię i napisz je, gdy potrafisz lub poproś o pomoc kogoś starszego.

 

Przynieś swoje prace do przedszkola kiedy będziemy już mogli się spotkać.

 

4.     A teraz otwórzmy Nowe przygody Olka i Ady 

 

5 – latki – książka różowa – str.69

 

6 – latki – książka zielona, cz.2 – str.69

 

Wykonaj polecenia według instrukcji.

 

 

 

2020-04-15 ,,TYLE KROKÓW, TYLE STÓP"-zajęcia na środę

                     2020-04-15 ZAJĘCIA NA ŚRODĘ - ,,TYLE KROKÓW, TYLE STÓP"

 

TEMAT: ,,TYLE KROKÓW, TYLE STÓP"

 

15.04.2020 ŚRODA

 

 
Temat dnia: Tyle kroków, tyle stóp.
 
 
1. Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza "Podwórkowa awantura"
 
T. Fiutowskiej.
 
Kura gdacze, kaczka kwacze -

 goni kurę mokrą raczej.

Gęś też syczy, kogut pieje.
 
Gwałtu! Rety! Co się dzieje?
 

 Ryczy krowa, świnia kwiczy,

a indyk się rozindyczył.

Kot mysz goni, głośno miauczy. 

Dość awantur! Już wystarczy!
 

  Tak pies Burek głośno szczeka,

że już słychać go z daleka.

 Koza meczy:

 mee, mee, mee.... 

Czego psisko mądrzy się?
 

 Dla ochłody wiadro wody

 poleją na głowy, brody!

 Wyszły z mody awantury!

 A sio gęsi, a sio kury!

 

 Powiedziała, co wiedziała,

białą brodą pokiwała,

 pochyliła nisko rogi.

 Cisza! Spokój! Zejść mi z drogi!

 Awantura się skończyła,Bo ta koza groźna była.

 

- powiedzcie, jakie zwierzęta występowały w wierszu?

 Spróbujcie naśladować głosy tych zwierząt.

 

 Przygotujcie  karty pracy cz. 4 s.6.  Wykonajcie ćwiczenia wg instrukcji.

 

 2. Krótki, długi – ćwiczenia w mierzeniu długości.

Zmierzcie szerokość dywanu w waszym pokoju za pomocą stóp { dziecko, mama} –

dlaczego wyszły różne wyniki?

 

 A teraz zmierzcie krokami. Czy również wyszły różne wyniki?

 Przygotujcie karty pracy cz. 4 s. 7. – wykonajcie ćwiczenia wg  instrukcji.

 

2020-04-14 Wiosna na wsi"

                                       2020-04-14 ..WIOSNA NA WSI- ZAJĘCIA NA WTOREK"

 

14.04.2020
 
Temat dnia: Wiosna na wsi.
 
1. Posłuchajcie piosenki " Na podwórkuhttps://www.youtube.com/watch?v=LEYDpARDQMw.
 
Narysujcie szlaczki po śladzie, a potem samodzielnie Karty pracy cz. 4. s. 3.
 
2. Dzisiaj odkryjemy literę ż małą, wielką, drukowaną i pisaną na podstawie wyrazu żubr.
 
Przygotujcie karty pracy Nowe przygody Olka i Ady, Litery i liczby, cz. 2 s. 64- 65.
 
Wyodrębnienie wyrazu podstawowego żubry - podzielcie wyraz na sylaby i na głoski, jak
 
 
brzmi pierwsza głoska?
 
Wyszukajcie inne wyrazy rozpoczynające się na głoskę ż.
 
Karty pracy jak wyżej, s. 66 -67: wodzenie palcem po literze ż - małej i wielkiej, pisanej.
 
Pisanie liter ż,Ż po śladach, a potem samodzielnie.
 
3.Przygotujcie karty pracy Nowe przygody Olka i Ady, Przygotowanie do nauki
 
czytania, pisania, i liczenia, s.68. Obejrzyjcie obrazek. Co przedstawia?
 
Rysujcie po śladach, zaznaczcie literę ż,Ż  w wyrazach.