Środa 1.04. 2020r

TEMAT DNIA: Malowane wiosenne kwiaty

1.     Oglądanie zdjęć wczesnowiosennych kwiatów, słuchanie ich nazw i określanie kolorów – prezentacja filmiku „Zwiastuny wiosny”.

Wraz z nadchodzącą wiosną w ogrodach, w lesie, na łące zakwitają pierwsze wiosenne kwiaty. Obejrzyj filmik, powtarzaj za rodzicem nazwy przedstawionych kwiatów i określ ich kolory. Nie przejmuj się jeśli nie zapamiętasz tych nazw, po prostu zachwycaj się pięknem natury.      https://www.youtube.com/watch?v=rANDOonihZg

2.     Wysłuchanie i obejrzenie „rysowanego wierszyka pt. „ Kwiatek”

Naucz się rysować kwiatek . Pomoże ci w tym „rysowany wierszyk”.

Obejrzyj filmik i spróbuj sam. https://www.youtube.com/watch?v=q1DFZOEADA4

 3.     Zabawa ruchowa kształtująca prawidłową postawę ciała – „Rozwijający się kwiat”.

Usiądź na podłodze na piętach, pochyl się i zamknij oczy. Kiedy poczujesz krople wody na skórze bardzo powoli wyprostuj się, wznieś ręce do góry naśladując rozwijający się z pąka kwiat.

     Podczas gdy dziecko siedzi na podłodze rodzic spaceruje po pokoju. Po chwili podchodzi do dziecka i delikatnie opryskuje je wodą budząc do życia „kwiat”. Zabawę warto powtórzyć.

 4.     Eksperymenty plastyczne „Jak powstają kolory wiosny?”.

Przygotuj kubek z wodą, pędzel i farby w 3 kolorach: żółtym, czerwonym, niebieskim. Połącz na kartce następujące  kolory:

- żółty z niebieskim,

- żółty z czerwonym,

- czerwony z niebieskim.

Zobacz jakie nowe kolory powstały, nazwij je i zaproponuj, co można namalować w każdym z tych kolorów.

 5.     Praca  plastyczna „Krokus”

Pomaluj farbami rysunek krokusa. Mieszaj na kartce kolory tak, aby uzyskać kolor fioletowy i kolor zielony. Gdy farby wyschną spróbuj wyciąć swojego krokusa.    https://miastodzieci.pl/kolorowanki/krokus-wiosenny/   

 6.     Zabawa na świeżym powietrzu „Tropiciele wiosny” (w miarę możliwości)

Podczas spaceru poszukaj z rodzicem wiosennych kwiatów przedstawionych na planszach poniżej. Określ ich kolory, powąchaj, dotknij. Czy potrafisz rozpoznać wśród nich krokusa?