Wtorek 28.04.2020r

Temat: Jesteśmy uprzejmi wobec innych.

 1.  Rozgrzewka muzyczno - ruchowa : ŚPIEWAJĄCE BRZDĄCE - ŻABIE KROKI  taniec

 2.   Nauka piosenki - „Grzeczne słówka”https://www.youtube.com/watch?v=kwLEwyI-JzM

1. Dziękuję, przepraszam i proszę

Trzy słówka za małe trzy grosze.

I grzeczny królewicz i grzeczna królewna

Znają te słowa na pewno.

   Ref. Trzy słówka za małe trzy grosze

Dziękuję, przepraszam i proszę.

2. To przecież niewiele kosztuje

Gdy powiesz uprzejmie dziękuję

Korona Ci z głowy nie spadnie na pewno

Nawet gdy jesteś królewną.

    Ref. Trzy słówka za małe trzy grosze

Dziękuję, przepraszam i proszę.

 

Rozmowa z dziećmi na temat wysłuchanej piosenki.

- O jakich grzecznych słówkach opowiada piosenka?

- W jakich sytuacjach używamy słów: dziękuję, przepraszam i proszę?

 3.     Rozwiązywanie zagadek -  Co powiem, gdy…

Dziecko słucha wierszowanych zagadek, na które odpowiada słowami: proszę, dziękuję lub przepraszam  w zależności od sytuacji przedstawionej w tekście:

 

Wietrzyk porwał mój kapelusz,

biegnę za nim, już go chwytam,

ale wietrzyk powiał znowu,

a kapelusz dalej zmyka...

Pobiegł Tomek co sił w nogach,

z wiatrem wcale nie był w zmowie.

Zręcznie złapał mój kapelusz.

Już go niesie. Co mu powiem?

( „ dziękuję”)

 

Obiad dziś jest bardzo smaczny,

bo jem ulubiony groszek.

Mam ochotę zjeść go więcej,

więc do mamy mówię...

( „ proszę”)

 

Bartek w biegu trącił Jankę,

bo chciał bardzo złapać Zdzisia.

Janka była obrażona

i na Bartka i na Zdzisia.

Bartek jednak się zatrzymał:

- Nie płacz Janka, wina nasza!

Ja za Zdzisia i za siebie

bardzo, bardzo cię...

( „ przepraszam”)

 4.     Zabawy badawcze

Co jest słodkie, a co słone?

Potrzebne: dwie szklanki z ciepłą wodą, dwie łyżeczki, sól, cukier

Co robimy?: Dziecko wsypuje produkty do szklanek i miesza je łyżeczkami.

Pytamy dziecko: Dlaczego ich zdaniem cukier i sól zniknęły?

 Następnie dziecko próbuje powstałych roztworów, nazywając ich smak słodki – słony

 

Powietrze jest bardzo ważne.

Potrzebne: dwa słoiki różnej wielkości, dwie świeczki typu „podgrzewacze” , dwa talerzyki, zapałki

Co robimy?: Ustawiamy świeczki „podgrzewacze” na talerzykach, zapalamy je. Następnie przykrywamy je słoikami i obserwujemy z dzieckiem co się wydarzy.

Pytamy dziecko: Która świeczka zgasła wcześniej i dlaczego?

Tłumaczymy dziecku: tam, gdzie był mniejszy słoik, było mniej tlenu (powietrza), świeczka zgasła szybciej, a w większym słoiku było tlenu (powietrza) więcej, dlatego świeczka dłużej się paliła.

 5.     Praca plastyczna -  Kwiatek  dla bliskiej osoby

 Dziecko samodzielnie rysuje dowolny kwiatek dla bliskiej osoby. Jakiego zwrotu użyjesz przy wręczaniu kwiatka? 

Dla chętnych:

    Co potrzebne : kartka, kredki suche pastele, nożyczki

    Jak to zrobić? : https://www.youtube.com/watch?v=F9SnoGwMkRw