Czwartek 30.04.2020r

Temat : Najpiękniejszy dom.

 1.      Zabawa matematyczna „Liczenie pięter”

Dziecko buduje wieżę z klocków. Liczy zbudowane pietra, używając liczebników porządkowych: pierwsze piętro, drugie, trzecie , czwarte, piąte piętro.

.Ćwiczenia usprawniające narząd mowy – prawidłowa artykulacja głoski „d”

Pokazujemy dziecku prawidłową artykulacje głoski ”d”. Czytamy dziecku wiersz B. Szelągowskiej „Moja miejscowość”, dziecko powtarza fragment tekstu

Da,do,du,da,do,da, w pięknym domu mieszkam ja!

 

Ile bloków stoi w mieście!

Jedne duże drugie małe.

Ten jest żółty, tamten szary,

A te obok – całkiem białe.

Mkną ulicami samochody;

 wszędzie pełno zakamarków.

 By odpocząć od hałasu, zawsze można iść do parku.

Da,do,du,da,do,da, w pięknym domu mieszkam ja!

 

Na wsi domów jest niewiele;

 spokój zwykle tam panuje.

 Za dnia słychać śpiew skowronka,

 nocą sowa pohukuje.

Czasem piesek przerwie ciszę,

kiedy biega po ogrodzie.

Kogut pieje, krowa muczy, kaczka kwacze gdzieś na wodzie.

Da,do,du,da,do,da, w pięknym domu mieszkam ja!

 

Czy to miasto, czy też wioska,

 wielkie bloki, małe domy,

 najważniejsze, by prócz domu mieć rodzinę i znajomych!

Da,do,du,da,do,da, w pięknym domu mieszkam ja!

 

Na podstawie wiersza dziecko wskazuje różnice miedzy miastem, a wioską.

Kończy zdanie: Lubię mój dom, bo…

 3.  Ćwiczymy pamięć – nauka ostatniej zwrotki wiersza.

   Dziecko powtarza:

 Czy to miasto, czy też wioska,

 wielkie bloki, małe domy,

 najważniejsze, by prócz domu

mieć rodzinę i znajomych!

Zwracamy uwagę dziecku na fakt, że ważniejsze od tego, w jakim domu mieszkamy, jest to, aby w tym domu panowała miłość i zgoda.

4.      Zabawa plastyczna „Klucz do domu”

Co potrzebne?: plastelina, różne klucze (2-3 klucze)

Jak to robimy?: Dziecko rozgniata plastelinę w rękach robiąc tzw. różnokolorowe placki. Przykleja na kartce plastelinę, a w niej robi odciski kluczy ( jeden odcisk klucza w jednym „placku”) Następnie odgaduje, który klucz pasuje do wykonanego odcisku.

          Dla chętnego dziecka:  „Najpiękniejszy dom” – rysunek kredkami

5.  Utrwalenie piosenki „Grzeczne słówka” https://www.youtube.com/watch?v=kwLEwyI-JzM