2020-04-01 Środa grupa 4,5-latki

ŚRODA 1.04.2020

TEMAT TYGODNIA: „Wiosenne powroty”

TEMAT DNIA: „Wołanie wiosny”

 

1.Ćwiczenia ruchowe

   AKTYWNA ZABAWA Z PIPPI

 

2.Rozwiążcie zagadki i wskażcie odpowiedni obrazek przedstawiający ptaka o którym jest mowa.

 

Głosu nie wydają, jakby miały tremę.

Mówią o nich ludzie, że to ptaki nieme.

Po stawie pływają. Są okazem piękna.

Możesz je zobaczyć w Królewskich Łazienkach  (łabędzie)

 

Po pniach drzew on skacze.

Puka dziobem w korę.

Pewnie gdy są chore,

jest tych drzew doktorem (dzięcioł)

 

Przybył z ciepłych krajów w czerwonych trzewikach.

Gdy ujrzy go żabka, do wody umyka (bocian)

 

Wielki ptak uroczy, ma na piórach "oczy" (paw)

 

Z bajek jest nam znana.

Choć żyje w ciemności,

pozostaje dla nas symbolem mądrości (sowa)

 

2.Opowieść ruchowa do czytanego tekstu

 

- Pani Wiosna wychodzi z domu - dzieci przenoszą ręce na biodra maszerują za osobą dorosłą.

- Kiedy dotyka ziemi ,topnieje śnieg i pojawiają się kwiaty
 - wykonują przysiady dotykając dłońmi dywanu.

- Trochę się zmęczyła. Przysiadła na starym pniu drzewa i postanowiła odpocząć
 - wszyscy przechodzą do leżenia na plecach.

- Głęboko oddychała, wciągając pachnące świeżą ziemią powietrze 
- wciągają powietrze nosem, wypuszczają ustami.

- Wyczaruję liście na drzewach i zaproszę ptaki. Niech wypełnią swym śpiewem okolicę 
- wykonują podskoki wyciągając ręce w górę.

- Muszę przeskoczyć strumyk, nie mocząc sukni
- kilka podskoków obunóż.

- Posłucham jeszcze śpiewu ptaków 
- lekki rozkrok. Nie odrywając nóg od podłoża wykonują skręty tułowia nadstawiając raz jedno raz drugie ucho.

- Pora wracać do domu. Zanim to zrobię porozmawiam jeszcze z drzewami
- pozostają w pozycji stojącej, kołyszą rękami w dowolnych kierunkach równocześnie naśladując szum drzew z różnym natężeniem.

 

3.Zabawy przy piosence „Maszeruje wiosna”

Utrwalcie poznaną piosenkę. Wyobraźcie sobie, że wybieracie się na wiosenny spacer. Do piosenki maszerujemy, a podczas refrenu naśladujemy fruwające ptaki


4.
Zabawa ruchowa

„Ptaki  do  gniazd.” Na dywanie lub na podłodze należy rozłożyć poduszki. Podczas słuchania dowolnego utworu muzycznego zadaniem dziecka jest poruszanie się po pokoju (tak jak ptaki). Na przerwę w muzyce i hasło rodzica „Ptaszki do gniazd.” dziecko powinno zająć wybrany przez siebie poduszkę (gniazdo).

5.Ćwiczenia relaksacyjne
Oczywiście może w nich brać udział tylko dwie osoby :)

     MASAŻYKI

2020-03-31 Wtorek 4,5-latki

WTOREK 31.03.2020

TEMAT TYGODNIA: „Wiosenne powroty”

TEMAT DNIA: „Zadania o ptakach”

 

1. Zabawy ruchowe- pobawcie się naśladując ptaki

- „Bociany na łące” – dziecko chodzi po pokoju wysoko unosząc do góry nogi, ręce ma wyciągnięte w bok. Co jakiś czas zatrzymują się i stoją na jednej nodze.

 

- „Głodny wróbelek” – dziecko porusza się swobodnie po pokoju, na hasło „śniadanie” – kuca i stuka palcem wskazującym w podłogę.

 

- „Ptaki do gniazd” – na podłodze leżą rozłożone koce. Dzieci poruszają się swobodnie, naśladując latające ptaki, na sygnał wskakują na koc.

 

2. Posłuchajcie odgłosów ptaków przylatujących do nas na wiosnę

                             ODGŁOSY PTAKÓW

 

3. Ptasia matematyka

Posługując się klockami policzcie i ułóżcie ile w każdym rzędzie znajduje się ptaszków

 

a)

b)

c)

d)

e)

f)

g)

h)

 

3. Wykonajcie pracę plastyczną (do wyboru)

- pokolorujcie bociana, wyklejcie plasteliną nogi i dziób lub wyklejcie watą albo białą bibułą,   

-  inną techniką BOCIAN Z TALERZYKA

 

Pokolorujcie obrazek według kodu (dla chętnych)

 

 

Załączniki:
Pobierz plik (bocian1.jpg)bocian1.jpg[bocian]70 kB
Pobierz plik (kod_do_ptaka.jpg)kod_do_ptaka.jpg[kod kolorów]7 kB
Pobierz plik (ptaszki9.jpg)ptaszki9.jpg[ptaszek do kolorowania]65 kB

2020-03-30 Poniedziałek 4,5-latki

Poniedziałek 30.03.2020

Temat dnia: WIOSENNE POWROTY

Wiosną przyroda budzi się do życia, wszystko kwitnie, robi się coraz cieplej, ptaki powracają z ciepłych krajów. Dziś poznacie nazwy wybranych ptaków, które powróciły do nas wczesną wiosną. To skowronek, bocian, czajka, czapla.

1.Obejrzyjcie zdjęcia ptaków, omówcie ich wygląd – zwróćcie uwagę na różnice i podobieństwa

a) SKOWRONEK

 

b) BOCIAN

 

c) CZAJKA

 

d) CZAPLA

 

 

2.Obejrzyjcie krótki filmik – prezentację, przedstawiający inne gatunki ptaków które powróciły z ciepłych krajów

FILM "Powroty ptaków"

 

3. Wysłuchajcie piosenki o wiośnie pt: „Maszeruje wiosna”. Podczas słuchania wykonujcie ruchy do refrenu piosenki i naśladujcie ptaki

PIOSENKA "Maszeruje Wiosna"

„Maszeruje wiosna”

1.Tam daleko gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą mała wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.

Ref.
Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło
lecą i świergoczą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat gdy go
w górę wznosi
zielenieje świat !

2.Nosi wiosna dżinsową kurteczkę,
na ramieniu małą torebeczkę
chętnie żuje gumę i robi balony
a z nich każdy jest zielony.

Ref.
Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło
lecą i świergoczą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat gdy go
w górę wznosi
zielenieje świat !

 

4.Powtórzcie słowa refrenu wspólnie z dzieckiem

5. Włączcie się w zabawę ruchową „Ptaszki fruwają”- ruchami naśladujcie ptaki

ZABAWA RUCHOWA "Ptaszki fruwają"

 

2020-03-29 ,, Kontakt do nauczycieli"

                                       2020-03-29 ,, Kontakt do nauczycieli"

 

Pani Gosia Grzesik: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Pani Gosia Skręt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.