Wtorek 2.06.2020r

Temat dnia: Miło spędzam czas.

1.     Ćwiczenie grafomotoryczne – rysowanie linii łamanych

Dziecko rysuje góry ołówkiem zaczynając od dołu kartki (np.lekko w górę, lekko w dół itd.)

2.      Wypowiedzi na podstawie obrazków.

Co przedstawiają zdjęcia? (opisuj co widzisz) Które zdjęcie podoba Ci się najbardziej i dlaczego?

 

 

 

 

 3.     Nauka piosenki „Lato na dywanie” https://www.youtube.com/watch?v=JY2LxTIkWyQ

„Lato na dywanie” – słowa piosenki

 

1.Wysłało po nas lato swój dywan latający.

Buchnęło ciepłym wiatrem, ogrzało buzię słońcem.

Drzewami zaszumiało, ptakami zaśpiewało

I nasze ukochane wakacje zawołało.

 

Ref: Lato, lato, lato, lato baw się z nami.

Lato, lato, lato, bądźmy kolegami.

Lato, lato, lato, lato z przygodami.

Obiecaj, że zawsze zostaniesz już z nami.

 

2.Będziemy w morzu pływać i w piłkę grać na plaży.

Piosenki razem śpiewać i razem w nocy marzyć.

I co dzień na dywanie będziemy razem latać.

Do wszystkich najpiękniejszych zakątków tego świata.

 

Ref: Lato, lato, lato ,lato baw się z nami.

Lato, lato, lato, bądźmy kolegami.

Lato, lato, lato, lato z przygodami.

Obiecaj, że zawsze zostaniesz już z nami.

Rozmowa na podstawie tekstu piosenki:

Co zrobiło lato?

Co będziemy robić podczas wakacji?

A Ty, co najbardziej lubisz robić, gdy jest gorąco?

Czy piosenka jest wesoła czy smutna?

4.    Karta pracy

3-latki   str. 19     4-latki  str.57

5.   Pokoloruj  rysunek „Nad wodą”

Poniedziałek 1.06.2020r

Temat tygodnia: Wakacyjne podróże

Temat dnia: Poznajemy pojazdy. 

1.     Dzisiaj obchodzimy święto wszystkich dzieci- życzenia dla dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=LL0FHAsR8zg

2.      Zapoznanie z różnymi środkami lokomocji

Co to za pojazd?

(czas filmu 2.56 ) https://www.youtube.com/watch?v=E2DJ-9rrBsI

Odgadnij odgłosy pojazdów ( Z 8 pojazdów odgadnij choć 4, a może uda się więcej? )

 Czas na zagadki 2.45  https://www.youtube.com/watch?v=kShLSH-J81A

3.        Rozwiąż zagadki:

 Morze, góry lub jeziora.

Pociąg wjeżdża już na stację.

Lato wreszcie się zaczęło.

Czas rozpocząć więc…          (wakacje)

Jakimi pojazdami można jechać na wakacje? Podaj choć 4 pojazdy

Jakie to pojazdy?

Można wtedy jechać na nim

kiedy kręci się nogami.  ( Rower)

Nie jest ptakiem,

lecz ma skrzydła.

Możesz się nim,

w podróż wybrać.  (Samolot)

Pędzi po szynach

potwór rozpędzony.

Sieje złote iskry

i ciągnie wagony. (Lokomotywa )

Chodź nóg nie posiada,

szybko pędzi szosą,

bo nie nogi ale koła

po szosie go niosą. ( Samochód )

Pokonuje morskie fale,

szybko płynie w dal.

Nie lęka się sztormów

i wzburzonych fal. (Statek )

 4.       Praca plastyczna  - sztuka origami  (do wyboru)

Łódka z papieru https://www.youtube.com/watch?v=mF3mUchYAi0

Samolot z papieru https://www.youtube.com/watch?v=1Dz7ekC8aKI

 5.     Spacer po okolicy – nazywanie przejeżdżających pojazdów lub słuchanie odgłosów pojazdów.

 

Piątek 29.05.2020r

TEMAT DNIA: Wszyscy lubimy się bawić. Na podwórku.

 

 1.     Słuchanie wiersza J. Koczanowskiej pt. „Podwórko” i rozmowa na temat jego treści.

 

Witam was moi mili. Choć każdy z was jest inny to jednak coś  was łączy – wszyscy lubicie się bawić. Ciepłe i słoneczne dni wiosenne  zapraszają do zabaw na podwórku. Ciekawa jestem jak lubicie spędzać czas na swoim podwórku. Czy tak jak dzieci z wiersza pt. „Podwórko”? Posłuchajcie.    (wiersz warto przeczytać dwukrotnie)

 

Na naszym podwórku

wspaniała zabawa,

jest ławka, huśtawka

i zielona trawa.

 

Jest piasek, łopatka

i wiele foremek,

są piłki, skakanki,

czerwony rowerek.

 

Tutaj się bawimy,

zapraszamy gości,

bo wspólna zabawa

to mnóstwo radości.

 

Porozmawiajmy na temat wiersza. Czy zapamiętaliście:

  • Co znajduje się na podwórku opisanym w wierszu?
  • Co robią dzieci na podwórku?
  • Dlaczego wspólna zabawa na podwórku jest wspaniała?

 2.     Zabawy podwórkowe na fotografii (zagadki).

 

Na fotografiach, które za chwilę obejrzycie przedstawione są ulubione zabawy podwórkowe dzieci kiedyś i dzisiaj. Spróbujcie odpowiedzieć na pytanie: W co bawią się dzieci? Jeśli będziecie mieć kłopot z rozpoznaniem niektórych zabaw spytajcie o nie rodziców. Z pewnością chętnie powspominają czasy, gdy sami byli dziećmi.

 

 

Zabawa w chowanego

 

 

 

Zabawa z latawcem

 

 

 

 Puszczanie baniek mydlanych

 

Zabawa „Berek”

 

 

 

Skakanie przez skakankę

 

Malowanie kredą  po chodniku

 

 

 Puszczanie stateczków z papieru

 

Gra w klasy

 

 

Zabawy z piłką np. w kolory czy głupiego Jasia

 

 

Gra w kapsle

 3.     Ćwiczenia słownikowe „W piaskownicy”.

 

Wszystkie dzieci uwielbiają zabawy w miejscu, które przedstawiono na tej fotografii. Co to za miejsce?

 

Do zabawy w piaskownicy służą różne kolorowe zabawki. Z pewnością je znacie. Oto typowy zestaw zabawek do piaskownicy. Powiedzcie, z czego on się składa, wskazując poszczególne zabawki na obrazku.

 

Opowiedzcie, w jaki sposób można bawić się  w piaskownicy. 

Wspaniałą zabawą w piaskownicy jest zabawa „Zakładamy cukierenkę” – robimy z piasku babki, ciastka, torciki, dekorujemy je kamyczkami, kwiatkami, muszelkami i „sprzedajemy”.

 4.     Zabawa matematyczna „Liczymy foremki”.

                     

Wykonajcie następujące zadania matematyczne:

  • Policzcie wszystkie foremki znajdujące się na obrazku wskazując je paluszkiem.
  • Wymieńcie kolory ze względu na jakie można je posegregować? Policzcie foremki w kolorze: niebieskim, czerwonym, zielonym, pomarańczowym.
  • Wymieńcie kształty ze względu na jakie można je posegregować?

Policzcie foremki w kształcie:  dłoni, stóp, buziek.

5. Wykonanie zadań na kartach pracy.

3 – LATKI:

Odpowiedzcie na pytania:

  • Jakich zabawek z piaskownicy użyły dzieci do wykonania tych babek? 

                                                                   

 

  • W jakim kształcie są przedstawione foremki?

 

 

4 – LATKI :

Wykonajcie zadania na  Karcie pracy, część 2, nr 53.

6       Praca plastyczna „Słodka babeczka:” (dla chętnych dzieci).

 

                               

Udekorujcie w dowolny sposób babeczkę – muffinkę. Wykorzystajcie różne przybory i materiały plastyczne np. kredki, flamastry, papier kolorowy, kuleczki z bibuły lub folii aluminiowej, plastelinę, naklejki.

                                                                      

                                     

Z okazji zbliżającego się Dnia Dziecka  życzymy Wam Kochani uśmiechu od ucha do ucha, słoneczka na niebie, spełnienia  marzeń i wielu chwil pełnych dziecięcej radości.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Czwartek 28.05.2020

Temat : Kolorowy świat dzieci

1.  Utrwalenie piosenki „Piłka” – zaśpiewajmy razem https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oa_ks_34/mobile/index.html#p=14

2.       Zabawa kolorami – ćwiczenie plastyczne

3-latki  - pokoloruj dowolnie wiaderko na niebiesko i żółto

 

 

4-latki   karta pracy   nr  54 pokoloruj według instrukcji

3.  Ćwiczenia oddechowe „Wesoły wiaterek”  – kolorowe wstążki z bibuły

Dziecko biegając, macha wstążką wyciętą z bibuły. Zatrzymuje się nabiera powietrze nosem, wydmuchując je na wstążkę ustami, aby się poruszała.

 4.  Znamy kolory: piosenkahttps://www.youtube.com/watch?v=owzja2wW8Nk

               Wsłuchaj piosenki i poszukaj tych kolorów w swoim otoczeniu (żółty, czerwony. niebieski , zielony)

Środa 27.05.2020r

TEMAT DNIA: Nasze zabawki

 

 1.     Wprowadzenie do tematu dnia.

 

Witam was kochani. Dzisiaj porozmawiamy o czymś co jest ważne  w życiu każdego dziecka, ponieważ umila mu czas dzieciństwa. Co to takiego? Zgadnijcie sami zerkając na fotografię znajdującą się powyżej. Tak! Są to zabawki. Zapraszam was do krainy zabawek.

 2.     Słuchanie wiersza Z. Dmitrocy pt. „Zabawki” i rozmowa na temat jego treści.

Posłuchajcie uważnie wiersza, a dowiecie się co robią zabawki, kiedy dzieci nie ma w pokoju (wiersz warto przeczytać dwukrotnie).

 

 

 

 

W przytulnym pokoju
Agatki i Janka
Leżą w koszu lalki,
Piłka i skakanka.

Kolorowe klocki,
Misie, pajacyki,
Koparka, samolot
I samochodziki.

Gdy dzieci nie widzą,
Lalki pięknie tańczą,
Misie tupią, klaszczą,
Autka głośno warczą.

Piłka i skakanka
Z pajacami skaczą,
Ale dzieci tego
Nigdy nie zobaczą...

Postarajcie się odpowiedzieć na pytania dotyczące wiersza.

  • Jakie zabawki znajdują się w pokoju Agatki i Janka?
  • Co robią, gdy dzieci nie widzą:

- lalki?

- misie?

- autka?

- piłka, skakanka i pajace?

  • Jak myślicie, co dzieje się z zabawkami, gdy dzieci wchodzą do pokoju?

 3.     Śpiewanka pokazywanka „Zabawki”.

 

Teraz wy zamienicie się w zabawki z dziecięcego pokoju. Na początku posłuchajcie słów śpiewanki, a następnie naśladujcie występujące w niej zabawki. Zaproście rodzica lub rodzeństwo do zabawy.  (rodzic czyta poniższy tekst i wyjaśnia w jaki sposób ilustruje się go ruchem, następnie odtwarza nagranie).

 

Popatrzcie, w pokoju stoi skrzynia z zabawkami.

Zabawki śpią, może je obudzimy.

Wyszły ze skrzyneczki małe zabaweczki.

Misie, piłeczki, pajace i laleczki.      (maszerujemy w kółko)

Za rączki się trzymają i wkoło obracają.        (podajemy sobie ręce

                                                                         i tańczymy w kółko)                                                                           

Pajace klaskały, klap, klap, klap.     (klaszczemy)

Misie tupały, tap, tap, tap.                (tupiemy)

Skakały piłeczki hopsasa.                ( skaczemy)

Tańczyły laleczki tralala lala.           ( obracamy się)

 

Pomiędzy kolejnymi powtórzeniami zabawy dzieci zamieniają się  w śpiące zabawki.

Nagranie śpiewanki znajduje się tutaj.

 4.     Zagadki fotograficzne „Co to za zabawka?”

 

Obejrzyjcie fotografie. Przedstawiają one zabawki sprzed lat, które pamiętam ze swojego dzieciństwa i do dzisiaj można spotkać je w sklepach. Może znacie niektóre z nich? Rodzice lub dziadkowie z pewnością wam podpowiedzą.

 

 

 

konik na biegunach

 

 

kalejdoskop

 

hula- hop

bączek

  Wańka - Wstańka

 

    pukawka

  

 skakanka

 

                    

blaszane zabawki nakręcane na kluczyk

 

latawiec

 

 

jo-jo

5.     Zabawa matematyczna „Gdzie jest zabawka?”

 

Na obrazku zabawki zostały ułożone na 3 półkach. Wskażcie paluszkiem półkę: najniższą, najwyższą, środkową.

 

 

Przyjrzyjcie się dokładnie obrazkowi i spróbujcie odpowiedzieć na pytania.

  • Na której półce siedzi miś?
  • Na której półce jest wiatraczek?
  • Na której półce stoi robot?
  • Pomiędzy jakimi zabawkami znajduje się kaczuszka?
  • Pomiędzy jakimi zabawkami leży piłka?
  • Jakie pojazdy stoją na najwyższej półce?

 6.     Wykonanie zadań na kartach pracy.

3-LATKI:

  • Połącz paluszkiem na ekranie takie same zabawki.

 

 

  • Odszukaj na rysunku w pokoju takie same zabawki jak  narysowane obok w ramkach. Pokaż je paluszkiem na ekranie.

 

 

4-LATKI ( Karta pracy, część 2, nr 55):

  • Rysujcie po śladach rysunków zabawek, a następnie pokolorujcie rysunki.
  • Posłuchajcie zagadek i określcie, o których zabawkach jest mowa.

 7.     Praca plastyczna „Zabaweczka dla każdego” ( do wyboru).

 

Zabawki nie tylko można kupić. Można je również własnoręcznie wykonać w domu. Taka zabawka naprawdę cieszy. Oto moje propozycje.

 

  • Tęczowy latawiec z rolki po papierze.

 

 

  • Piłeczka z gazety. Opis wykonania zabawki znajdziecie tutaj.

 

 

  • Jo-jo z balonika. Opis wykonania zabawki znajdziecie tutaj.

 

 

UDANEJ ZABAWY.

Dla chętnych dzieci zamieszczam link z pięknymi kolorowankami do druku         z kategorii zabawki.

http://pl.colorkid.net/kolorowanki-dla-ma%C5%82ych-dzieci/kolorowanki-zabawki#pop_up_view[pop]/3/

 

Wtorek 26.05.2020r

Temat: Zabawy z piłką.

1.       Zabawa rozwijająca spostrzegawczość - Znajdź coś…

Prosimy dziecko o znalezienie przedmiotów w kształcie koła.

2.       Ćwiczenia graficzne – koła

Prosimy dziecko, aby obrysowało na kartce ołówkiem koła, a następnie udekorowało je w wybrany przez siebie sposób.

3.       Nauka piosenki „Piłka”  https://www.youtube.com/watch?v=U-WUy1FCHHM

Słowa :

Kolorową piłkę mam,

małym dzieciom piłkę dam.

Skacze piłka tap,tap,tap.

Tu ją złap, tam ją złap.

Skacze piłka tap,tap,tap.

Tu ją złap, tam ją złap.

 

Rzuca Piotruś do Jasia,

a Małgosia do Stasia.

Skacze piłka tap,tap,tap.

Tu ją złap, tam ją złap.

Skacze piłka tap,tap,tap.

Tu ją złap, tam ją złap.

 

Kolorową piłkę mam,

małym dzieciom piłkę dam.

Skacze piłka tap,tap,tap.

Tu ją złap, tam ją złap.

Skacze piłka tap,tap,tap.

Tu ją złap, tam ją złap.

 

Rozmowa z dzieckiem na podstawie piosenki:

Co robiła piłka?

Co ty lubisz robić z piłką?

Jaka jest melodia tej piosenki – wesoła czy smutna?

4.       Zabawy ruchowe z piłką

- toczymy piłkę po podłodze jedna ręką

- toczymy piłkę po podłodze raz jedną, raz drugą ręką

- podrzucamy piłkę, próbujemy ją złapać

- rzucamy piłkę do celu (kosza)

5.    Praca plastyczna -  pomaluj piłkę dwoma dowolnymi  kolorami